Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Συνέντευξης Τύπου του Προέδρου ΔΣ & Διευθύνοντος Συμβούλου ΕΛΤΑ κ. Κωστή Μελαχροινού

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ 25.7 1

Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Να σας καλωσορίσω στο φιλόξενο αυτό χώρο του Ταχυδρομικού και Φιλοτελικού Μουσείου για τη σημερινή συνέντευξη Τύπου.
Θα είμαι πολύ σύντομος για ν’ ακολουθήσουν οι ερωτήσεις σας.
Το αντικείμενο της σημερινής μας παρέμβασης, πέραν όλων των άλλων -δηλαδή σε ποιο σημείο βρίσκονται σήμερα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και  τι κάνουμε- αφορά κυρίως στην αναδιάρθρωση του δικτύου λιανικής που σε πρώτη φάση περιλαμβάνει την αντικατάσταση 80 Περιφερειακών Καταστημάτων μας σε όλη τη χώρα με ταχυδρομικά πρακτορεία.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, στο πλαίσιο της ευθύνης που έχουν για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας μέχρι το 2028, αντικαθιστούν Καταστήματά τους με πρακτορεία που παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες, λειτουργούν με τη δική τους ευθύνη, οργάνωση, εποπτεία και διασφαλίζουν το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών.
Προχωρούμε σ’ αυτή την κίνηση που δεν είναι μεμονωμένη, αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδιασμού αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, καθώς και του επιχειρησιακού σχεδιασμού που εγκρίθηκε  πριν από ένα μήνα και  περιλαμβάνει  τα Καταστήματα , τις διαβιβάσεις και τις θέσεις του προσωπικού, ούτως ώστε ν’ αντιμετωπίσουμε με μεγαλύτερες δυνατότητες τον ανταγωνισμό που υπάρχει στην ταχυδρομική αγορά. Όπως όλοι γνωρίζετε, από 01/01/2013 η ταχυδρομική αγορά είναι πλήρως απελευθερωμένη. Και στόχος του σχεδιασμού μας είναι η  αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού για  την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων, επ” ωφελεία και των πολιτών και των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Στη διάθεσή σας για τις ερωτήσεις σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για ποιό  λόγο γίνεται αυτή η αναδιάρθρωση; Από πού ξεκινά και γιατί αυτά τα 80 Καταστήματα προφανώς θα κλείσουν και θ’ αντικατασταθούν από πρακτορεία;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Η αναδιάρθρωση βασίζεται σε μελέτη της αρμόδιας Διεύθυνσης, και αφορά τα πλέον μειονεκτικά από άποψη εσόδων και  τα περισσότερο ζημιογόνα καταστήματα. Τα έσοδά τους είναι ιδιαίτερα περιορισμένα και εξ αυτού του λόγου προχωρούμε  στην αντικατάσταση, υπό την έννοια ότι μας δίνεται η δυνατότητα ν’ αξιοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό αυτών των καταστημάτων σε άλλες θέσεις του Δικτύου μας, ώστε η παροχή υπηρεσιών  να είναι περισσότερο αποτελεσματική.  Οι υπηρεσίες που παρέχουν τα Καταστήματα  θα συνεχίσουν να παρέχονται  μέσω των πρακτορείων, τα οποία έχουν μια αμοιβή, που όμως  είναι μικρότερη από το σημερινό κόστος της λειτουργίας των  Καταστημάτων ΕΛΤΑ.
Από το φθινόπωρο έως τις αρχές του νέου έτους, η ίδια κίνηση θα γίνει σε αστικά καταστήματα ΕΛΤΑ, που σύντομα προσδιορίζεται ο αριθμός και η θέση τους στην κατεύθυνση της διεύρυνσης του ωραρίου  λειτουργίας τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων και την αύξηση του όγκου των διακινουμένων αντικειμένων.  Κι αυτό γιατί  το υφιστάμενο ωράριο λειτουργεί ανασταλτικά, κυρίως όσον αφορά στη διακίνηση των δεμάτων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ («capital.gr»): Θέλω να ρωτήσω τι απαντάτε στη φημολογία που διακινείται και αφορά απολύσεις και στα ΕΛΤΑ και αν θα υπάρχουν Καταστήματα πολλά ή ένας αριθμός που θα κλείσουν οριστικά.
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Τα Καταστήματα, είναι αυτά τα οποία σας ανέφερα. Απολύσεις στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ούτε υπήρξαν, ούτε υπάρχουν ούτε σχεδιάζονται. Αυτό το οποίο είναι στο άμεσο, πολύ κοντινό μέλλον, είναι προσλήψεις 820 νέων συνεργατών μέσω ΑΣΕΠ, διότι οι ανάγκες του Δικτύου επιβάλλουν πρόσθετο Προσωπικό. Στόχος μας είναι η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών μας ν’ ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει ως πάροχος της καθολικής υπηρεσίας.
Όσοι αναφέρονται σε μείωση Προσωπικού και σε κάθε τύπου διαφορετική αντιμετώπιση, ενδεχομένως έχουν υπ” όψιν τους άλλες επιχειρήσεις οι οποίες δεν λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένους κανόνες παροχής  των υπηρεσιών τους και με συγκεκριμένους δείκτες ποιότητας. Αν συμβεί αυτό στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τότε θα πρέπει το γράμμα να πηγαίνει με μπουκάλι στα νησιά, με περιστέρι στα βουνά και με αραμπά στην πόλη.
Εμείς έχουμε συγκεκριμένες υποχρεώσεις που προκύπτουν και από τους διεθνείς κανόνες και απ’ όσα έχουμε υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο. Προκειμένου να τηρηθούν αυτοί οι δείκτες ποιότητας, αυτό το Προσωπικό μας είναι απολύτως αναγκαίο και γι’ αυτό προχωράμε στις νέες προσλήψεις. Άρα προσλήψεις και απολύσεις, είναι όροι ασύμβατοι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν αναφέρεστε σε προσλήψεις, εννοείτε προσλήψεις μόνιμου Προσωπικού;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Όπως ξέρετε καλύτερα από μένα οι προσλήψεις μονίμων τα τελευταία χρόνια είναι ανέκδοτο, για το λόγο αυτό προχωράμε σε προσλήψεις Προσωπικού ορισμένου χρόνου απασχόλησης.
Χ. ΖΩΗΣ («ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»): Μπορείτε να μας πείτε, από αυτά τα καταστήματα που θα κλείσετε σε τι ευελπιστείτε για τα υπόλοιπα καταστήματα από το φθινόπωρο και το νέο χρόνο;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Να ξεκαθαρίσουμε κάτι απολύτως βασικό: τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, στο πλαίσιο των υποχρεώσεών τους, έχουν την ευθύνη με ποιοτικά  προσδιορισμένους  δείκτες όσον αφορά την παράδοση – την ασφάλεια – τη διαφύλαξη του απορρήτου, να πηγαίνουν τις επιστολές, τα ταχυδρομικά αντικείμενα και το δέμα σε συγκεκριμένους χρόνους.
Το εντός εισαγωγικών «όφελος» δεν προκύπτει μόνο από την εξοικονόμηση του λειτουργικού κόστους, είναι και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Το άμεσο όφελος είναι της τάξης των 2,5 εκατομμυρίων ετησίως από τα 80 αυτά καταστήματα και είναι πολλαπλάσιο από τα υπόλοιπα, διότι η κάθε ενέργεια δεν είναι μεμονωμένη, συνδυάζεται με τη διεύρυνση του ωραρίου, με την αλλαγή του τρόπου διαβιβάσεων, με τον επανασχεδιασμό των κέντρων διαλογής μας και ούτω καθεξής.
Δηλαδή, δεν μπορεί να δει κανείς το όφελος μόνο από το εάν κλείσει και αντικατασταθεί από διαχειριστή ή πράκτορα ή από franchising το τάδε κατάστημα στην τάδε περιοχή. Θα πρέπει να το δει σε ένα συνολικό πλαίσιο κι εκεί τα οφέλη είναι πολύ μεγαλύτερα. Εμείς λοιπόν, στο πλαίσιο αυτών των υποχρεώσεων, έχουμε την ευθύνη υποστήριξης του δικτύου . Εμείς έχοντας αυτό το συμβόλαιο με το Ελληνικό Δημόσιο, έχουμε αναλάβει μια ευθύνη. Εάν η ευθύνη αυτή διεκπεραιώνεται με δικό μας προσωπικό ή τρίτους, με ίδια μέσα ή άλλους, είναι άλλης τάξης συζήτηση. Επιλέγουμε τον οικονομικότερο τρόπο, διασφαλίζουμε τις θέσεις εργασίας και προχωράμε στην επόμενη μέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να μας πείτε για τα αστικά καταστήματα στα οποία αναφερθήκατε. Θα υπάρξει κλείσιμο για κάποια και ενίσχυση της δραστηριότητας για κάποια άλλα; Πώς είναι το σχέδιο ακριβώς;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Θα υπάρξει αντικατάσταση καθ΄ όμοιον τρόπο με τα μικρά περιφερειακά, δηλαδή θα ενισχυθούν τα μεγαλύτερα και θα διευρυνθεί το ωράριο λειτουργίας τους, το οποίο θα είναι τουλάχιστον 12ωρο. Όλοι ξέρετε σήμερα ότι αν έχετε ένα δέμα, θα πρέπει να χάσετε το μεροκάματο για να το παραλάβετε τις ώρες που τώρα λειτουργούμε. Το ωράριο θα είναι μίνιμουμ 12ωρο και σε ορισμένες περιοχές ήδη το έχετε συναντήσει.
Σ. ΜΠΟΛΑΚΗΣ («ΣΚΑΪ»): Μια ερώτηση, για τα περιφερειακά καταστήματα που κλείνετε και το προσωπικό αυτό θα πρέπει κάπου να μετακινηθεί. Μιλάμε για μεγάλες αποστάσεις, μπορεί να χρειαστεί ίσως και κάποιοι να αλλάξουν έδρα από αυτούς τους υπαλλήλους. Πώς θα γίνει;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Η έδρα των ΕΛΤΑ είναι η Ελλάδα.
Σ. ΜΠΟΛΑΚΗΣ («ΣΚΑΪ»): Ναι, μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι έχουν δομήσει τη ζωή τους και τις οικογένειές τους. Τέλος πάντων θα φύγουν και ίσως χρειαστεί να πάνε και σε άλλα σημεία, πώς το έχετε οργανώσει αυτό;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Θα μετακινηθούν στα πλησιέστερα καταστήματα σε σχέση με το κατάστημα στο οποίο εργάζονταν. Και στην πλειοψηφία, είναι εντός νομού.
Φ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ («ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ-ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.PRESS.GR»): Πείτε μας λίγο τι γίνεται με το γράμμα που σας έχει στείλει το Υπουργείο Μεταφορών για την ένταξή σας στο ενιαίο μισθολόγιο; Τι μέτρα λαμβάνετε, αν έχετε λάβει κάποια μέτρα για τη ζημιά που έχετε υποστεί από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο; Και τι θα γίνει με τις ταχυμεταφορές τελικά, αν θα είναι μέσα στην εταιρεία;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Οικονομία κλίμακος, τρία σε ένα η ερώτησή σας!
Να ξεκινήσουμε από τη διατυπωθείσα άποψη κάποιων-σε πρώτη φάση διοικητικών υπαλλήλων του Γενικού Λογιστηρίου και σε δεύτερη φάση από τη Γενική Γραμματεία. Το  που υπάγεται από άποψη συνολική ως επιχείρηση ο ΕΛΤΑ, έχει λυθεί από το καταστατικό του και από τους υφιστάμενους νόμους.
Η επιλεκτική επιλογή και η διακίνηση μεταξύ των Κεφαλαίων Α  και Κεφαλαίου Β  του αντίστοιχου νόμου, δεν είναι εφικτή. Εμείς έχουμε απαντήσει σε όλους τους εμπλεκόμενους, γιατί τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ανήκουν στο Κεφάλαιο Β και από κει και πέρα εάν υπάρξουν άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις, κοινές υπουργικές αποφάσεις, αλλαγές του καταστατικού, εδώ είμαστε να το δούμε.
Προς το παρόν δεν έχουμε ενέργειες ή αποφάσεις που να είναι άμεσα εκτελεστές. Άρα, αυτό το ζήτημα έχει ήδη απαντηθεί από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Εάν αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο, είναι κάτι το οποίο θα το δούμε στο μέλλον. Προς το παρόν, δεν έχει τεθεί τέτοιο ζήτημα.
Στις Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ, έχει ξεκινήσει εδώ και δυο μήνες μία διαδικασία πολύ στενότερης συνεργασίας, όσον αφορά στο σύνολο των υποστηρικτικών δραστηριοτήτων που αφορούν τα ΕΛΤΑ COURIER, προχωράμε σε συνενώσεις κομβικών κέντρων, το σύνολο του δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων πουλάει σήμερα υπηρεσίες ταχυμεταφοράς. Στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες της πλήρους ενοποίησης η οποία θα είναι επ΄ ωφελεία και των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες και των οικονομικών αποτελεσμάτων.
Τώρα, στο θέμα που θέσατε, όσον αφορά στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, αυτό είναι κάτι το οποίο ξεφεύγει από τη λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων, υπό την έννοια ότι ήταν μία επένδυση, η οποία με την εξέλιξη που όλοι γνωρίζετε, μηδενίστηκε. Είναι ζήτημα των Μετόχων πώς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το Ελληνικό Δημόσιο και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο .
Θέλω να πω δηλαδή ότι δεν είναι ένα ζήτημα που άπτεται της τρέχουσας λειτουργίας των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Το θέμα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου έχει δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα στη ρευστότητα των ΕΛΤΑ ή όχι;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Ούτως ή άλλως δεν αφορούσε, αυτό εξήγησα πριν, την καθημερινή λειτουργία των ΕΛΤΑ. Είχαμε μια συμμετοχή σε μια άλλη Ανώνυμη Εταιρεία. Αυτό δεν είχε ούτε θετικά, ούτε αρνητικά αποτελέσματα, διότι ιστορικά είχαμε παρακολουθήσει την πορεία της μετοχής του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, που είχε επί σειρά ετών σημαντική απομείωση της αξίας της. Δεν είχαμε δηλαδή τα τελευταία χρόνια κάποιο έσοδο υπό τη μορφή μερίσματος, το οποίο σήμερα να λείπει και να μας δημιουργεί ζητήματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νωρίτερα αναφέρατε μια μελέτη της αρμόδιας Διεύθυνσης, βάσει της οποίας θα εκτυλιχθεί αυτό το business plan. Το πρώτο που έχει ενδιαφέρον για όλους εμάς, είναι να πάρουμε, να έχουμε στα χέρια μας αυτή τη μελέτη, νομίζω όλοι οι συνάδελφοι συμφωνούν σε αυτό.
Το δεύτερο που ήθελα να ρωτήσω είναι: τι άλλες δραστηριότητες θα κάνει ο Όμιλος ΕΛΤΑ σε σχέση με το μέλλον; Διότι το Ταχυδρομείο είναι μια αγορά που συρρικνώνεται διεθνώς.
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Την περίοδο που αναφερόμαστε, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν προγραμματίσει, οργανώσει, εντάξει στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της ψηφιακής σύγκλισης περίπου 18 έργα της τάξης των 36 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτά αναφέρονται κυρίως σε υποδομές που οδηγούν  τα ΕΛΤΑ στην επόμενη μέρα και στην ψηφιακή εποχή. Από το post στο e-post. Με τα έργα αυτά, θα έχουμε μια ανάπτυξη των Υπηρεσιών μας που αναφέρεται  τόσο στη διασύνδεση του συνόλου των καταστημάτων μας και στον εξοπλισμό τους με εργαλεία για την παρακολούθηση όλων των ταχυδρομικών αντικειμένων, με αποτέλεσμα ο πελάτης να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το κάθε συγκεκριμένο αντικείμενο, πότε παρεδόθη και σε ποιον, όπως επίσης και υπηρεσίες που αναφέρονται σε μεταφορά μεγάλου όγκου δεδομένων για συγκεκριμένες κατηγορίες ενδιαφερομένων, στην ανάπτυξη πιστοποιημένης ηλεκτρονικής διεύθυνσης κατ’ αναλογία της υφιστάμενης σήμερα φυσικής. Σε  επόμενο στάδιο φιλοδοξούμε τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να είναι ο καθολικός πιστοποιημένος πάροχος των υπηρεσιών της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στους Έλληνες πολίτες. Έχοντας πιστοποιημένη ηλεκτρονική διεύθυνση, το σύνολο των υπηρεσιών που προκύπτουν από τις μεταρρυθμίσεις στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, να είναι διαθέσιμες στο σύνολο των Ελλήνων πολιτών.
Στο άμεσο μέλλον έχουμε ζητήσει από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τη δυνατότητα της παροχής του συνόλου των υπηρεσιών που παρέχουν τα ΚΕΠ, καθώς επίσης και τη δυνατότητα οι Έλληνες πολίτες να τακτοποιούν τις πάσης φύσεως οικονομικές τους συναλλαγές προς το δημόσιο, προς τα ασφαλιστικά ταμεία και προς τις ΔΕΚΟ, όχι μόνο σε επίπεδο άμεσης πληρωμής εκκαθαρισμένων λογαριασμών, αλλά και τη διαδικασία της ρύθμισης που οι υποδομές μας επιτρέπουν με τη χρήση των συστημάτων που διαθέτουμε.  Σε αντικατάσταση της ταλαιπωρίας που υφίστανται σήμερα οι πολίτες, να προσέρχονται σε οποιοδήποτε κατάστημα ΕΛΤΑ με τους όρους και τους κανόνες που έχει αποφασίσει ο κάθε επιμέρους φορέας, (δημόσιο, ΔΕΚΟ, ασφαλιστικά ταμεία,) και να κάνει την ίδια ρύθμιση, να πληρώνει αυτό που η δόση του εμφανίζει και να απολαμβάνει ένα καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:   θα θέλαμε τη μελέτη στην οποία αναφερθήκατε.
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Η μελέτη είναι από αυτή την ώρα στη διάθεσή σας, υπό την έννοια ότι είναι απόφαση του Δ.Σ. και αυτή που αφορά τις αλλαγές που έχουμε προγραμματίσει σε επίπεδο 18μηνου και αυτή που αφορά την οργανωτική αναδιάρθρωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, καθώς επίσης και η σύμβαση που υπογράψαμε με την Ομοσπονδία των Εργαζομένων.
Από σήμερα 25 του μηνός έως το αργότερο το πρώτο πενθήμερο του Αυγούστου, θα είναι στην διάθεσή σας το πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο, αφού παραληφθεί από την αντίστοιχη επιτροπή παρακολούθησης και παραλαβής.
Ό,τι κάνουν τα ΕΛΤΑ είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο, διαθέσιμο σε κάθε Έλληνα πολίτη.
κα ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ («ΚΕΡΔΟΣ»): Πρόσφατα είχατε ανακοινώσει μια συνεργασία με μια κινεζική εταιρεία. Θα ήθελα να μου πείτε, τι αφορά αυτή η συνεργασία; Εάν δηλαδή υπάρχει εξέλιξη ως προς αυτή τη συνεργασία και εάν περιμένουμε αντίστοιχες άλλες, είτε σε αυτό το επίπεδο, είτε εάν έχουν γίνει επαφές του ίδιου περιεχομένου ή όχι. Ευχαριστώ.
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Η συνεργασία που αναφέρεστε αφορά στη SUMEC Group Corporation με την οποία και έχουμε υπογράψει πρωτόκολλο συνεργασίας για την διερεύνηση και υλοποίηση θεμάτων σχετικών με  την εξοικονόμηση ενέργειας σε όλο το δίκτυο καταστημάτων και παραγωγικών μονάδων μας, με τη δημιουργία νέου logistics center, καθώς επίσης και με τη διακίνηση από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεμάτων πάσης φύσεως τα οποία αφορούν προϊόντα της SUMEC είτε παραγωγής της, είτε αντιπροσώπευσης στον ευρωπαϊκό χώρο από αυτήν.
Τα εμπορικά μας τμήματα διερευνούν μια σειρά από νέες συνεργασίες, οι οποίες θα ανακοινωθούν μόλις φτάσουν σε ένα σημείο ωριμότητας για την υπογραφή αντίστοιχων συμφωνιών. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε γίνεται η μελέτη των υποδομών που απαιτούνται στα κεντρικά μας καταστήματα, για να δούμε πειραματικά τα ποσοστά εξοικονόμησης ενέργειας που θα προκύψουν, ούτως ώστε, να επεκταθούν σταδιακά σε όλο το δίκτυο ΕΛΤΑ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορείτε να μας δώσετε μια εκτίμηση του κύκλου εργασιών; πώς θα κλείσει φέτος, πόσο θα μειωθεί και σχετικά με την αποκρατικοποίηση της εταιρείας, αν υπάρχει κάποιο είδος αλληλογραφίας με το ΤΑΙΠΕΔ ; Ευχαριστώ.
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Όσον αφορά τους όγκους αλληλογραφίας που διακινούν τα ΕΛΤΑ, δεν θα έχουμε μεγάλες αποκλίσεις. Δηλαδή,  σε σχέση με τον ψηφισθέντα προϋπολογισμό τον οποίο υλοποιεί το παρόν Διοικητικό Συμβούλιο, οι αποκλίσεις σε επίπεδο εξαμήνου που έχουμε τόσο σ’ επίπεδο εσόδων όσο και δαπανών, είναι της τάξης του 3-3,2%. Δεν έχουμε δραματικές αλλαγές. Οι μεγάλες πτώσεις του επιστολικού Ταχυδρομείου παρουσιάστηκαν την προηγούμενη τριετία και  ήταν της τάξης περίπου των 50 εκατομμυρίων ετησίως.
Το επιστολικό ταχυδρομείο έχει φτάσει σ’ ένα σημείο που περίπου θεωρούμε πως αυτοί θα είναι οι όγκοι του θα είναι και στις επόμενες περιόδους. Σε επίπεδο μεγάλων πελατών δεν υπάρχουν απώλειες, γίνεται μια ιδιαίτερα μεγάλη προσπάθεια από τη Διεύθυνση Πωλήσεων. Παρουσιάζεται μια σημαντική  υστέρηση όσον αφορά τα έσοδα, τόσο σε σχέση με το Ελληνικό Δημόσιο όσο και με μεγάλους πελάτες του δημόσιου τομέα, αποτέλεσμα της δημοσιονομικής κρίσης και των προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν και υπάρχει μια συνεχής διαδικασία για τη μείωση αυτών των όγκων. Γι’ αυτό είπα ότι οι αποκλίσεις που έχουμε είναι της τάξης του 3%.
Η πρόβλεψη για το τέλος του χρόνου είναι ότι περίπου θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα. Δηλαδή οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με τους προϋπολογισμούς όπως έχουν μέχρι σήμερα, (ενδεχομένως το φθινόπωρο να δούμε μια πιθανή αναθεώρηση), θα κινηθούν σ’ αυτό το επίπεδο, της τάξης του 3%.
Α. ΚΟΛΛΙΑΣ («FLASH»): Κύριε Πρόεδρε, ήθελα να μας πείτε σχετικά με το θέμα των 80 Καταστημάτων που θα κλείσουν, επειδή όπως καταλαβαίνετε αυτοί θα είναι οι τίτλοι και δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν ξέρω, η ποιότητα και η αναβάθμιση θα έρθει μετά, τα ΕΛΤΑ κλείνουν 80 Καταστήματα, εάν η συμφωνία με τους εργαζομένους για την αλλαγή των όρων εργασίας έχει θετική κατάληξη, γιατί κάτι είπατε λίγο πριν, ότι υπογράφηκε και μια σύμβαση με την Ομοσπονδία, σχετικά με το ότι αυτοί θα πρέπει ν’ αλλάξουν χώρο εργασίας ενδεχομένως, κατοικίας ή ότι άλλο. Θα γίνει αυτό ομαλά ή θα δούμε απεργίες και κινητοποιήσεις και όλα αυτά;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Να επιμείνω, γι’ αυτό εστιάσαμε σήμερα σ’ αυτά τα συγκεκριμένα Καταστήματα. Γίνεται υποκατάσταση με πρακτορεία. Κανένα Κατάστημα δε σταματάει τη λειτουργία του πριν τεθεί σε λειτουργία πρακτορείο στην περιοχή στην οποία αναφερόμαστε,. Η μετάβαση είναι απολύτως ομαλή και σε αρκετές περιπτώσεις, για κάποιο  χρονικό διάστημα λειτουργούν ταυτόχρονα, μέχρι να δούμε τις αδυναμίες που είναι απολύτως λογικές το πρώτο διάστημα λειτουργίας ενός πρακτορείου, ούτως ώστε το επίπεδο των υπηρεσιών του να είναι εφάμιλλο αυτών που παρείχε το Κατάστημα των ΕΛΤΑ.
Α. ΚΟΛΛΙΑΣ: Αν μου επιτρέπετε εδώ μια μικρή παρένθεση, αν θέλετε περιγράψτε μας πώς θα είναι αυτό το πρακτορείο σε σχέση με αυτό που θ’ αντικαταστήσει. Υπάρχει εκπαιδευμένο προσωπικό; Είναι ιδιώτης; Μπαίνετε μέσα σ’ ένα άλλο κατάστημα; Πώς ακριβώς θα είναι;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Οι δυνατότητες που υπάρχουν είναι πολλαπλές. Είναι  ιδιωτικού χαρακτήρα η συμβατική σχέση, μπορεί να είναι Δημοτική Επιχείρηση η οποία αναλαμβάνει το έργο, έχουμε παράδειγμα τέτοιου τύπου στην Αττική, στα σύνορα Φιλοθέης – Ψυχικού, Δημοτική Εταιρεία εκτελεί χρέη Ταχυδρομικού Πρακτορείου. Μπορεί να είναι κοινωνικός Συνεταιρισμός ο οποίος μεταξύ άλλων έργων θα έχει και αυτό. Είναι ακριβώς όπως ένα Κατάστημα των ΕΛΤΑ  και ανάλογα της κατηγορίας και της τάξης του είναι και το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχει. Τα μεγαλύτερης κατηγορίας έχουν το σύνολο των υπηρεσιών συν τη διανομή αλληλογραφίας. Η ιστορία της πρακτόρευσης, έχει ξεκινήσει σχεδόν από τη δημιουργία των ΕΛΤΑ, όταν σε πρώτη φάση τα πρακτορεία είχαν δικαίωμα πώλησης γραμματοσήμων.
Όσον αφορά στους εργαζομένους, δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με το εργασιακό τους καθεστώς. Απλώς παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε άλλο Κατάστημα ΕΛΤΑ, είναι τόσο απλό. Δεν αλλάζει η θέση τους, η μισθολογική τους κατάσταση, παραμένουν όλα σταθερά. Αλλά στο πλαίσιο της συνολικής αναδιοργάνωσης που επιχειρούμε, γίνονται  μετακινήσεις, γίνονται μεταθέσεις, ούτως ώστε να έχουμε  το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα επ” ωφελεία και των πολιτών και των ΕΛΤΑ.
Είναι μια επίπονη διαδικασία. Γίνεται μια αναδιοργάνωση εν λειτουργία, ούτως ώστε να έχουμε περιορισμό των πιθανών διαρροών σε επίπεδο κόστους.  Γίνεται δραματική μείωση του  κόστους όσον αφορά διαβιβάσεις, τοποθέτηση προσωπικού στην κατάλληλη θέση, με παράλληλη επιδίωξη της διατήρησης του επιπέδου της ποιότητας.
Θεωρώ ότι η σχέση  με τους εργαζομένους στηρίζεται σε έναν ειλικρινή διάλογο, όλα τα στοιχεία της επιχείρησης είναι στη διάθεσή τους και με  επίγνωση συμμετέχουν σ’ αυτό που γίνεται. Διότι το διακύβευμα αυτής της προσπάθειας  είναι η επίτευξη της ανταγωνιστικότητας και της μέγιστης δυνατής απόδοσης των ΕΛΤΑ  σε σχέση με τον κίνδυνο αποδιάρθρωσης και συνακόλουθα κίνδυνο  απώλειας θέσεων εργασίας.
Η σύμβαση που υπεγράφη έχει μισθολογική  μείωση για τους εργαζομένους, αλλά είναι η μικρότερη δυνατή σε σχέση με αυτό  που θα μπορούσε να συμβεί εάν δε συνοδευόταν από μέτρα αναδιοργάνωσης τα οποία  μειώνουν πιθανές άλλες απώλειες.
Σε σχέση με αυτά τα Καταστήματα τα οποία οδηγούνται σε αντικατάσταση, έχει δημιουργηθεί μια ειδική ομάδα με επικεφαλής τον τέως Περιφερειακό μας Διευθυντή στη Στερεά Ελλάδα, η οποία θα δει μια-μια τις περιπτώσεις, ώστε να διευκολύνει σε τοπικό επίπεδο  και να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση μεταξύ αυτών που είναι δυνατό να υπάρχουν (κοινωνικό Συνεταιρισμό Δημοτικής Εταιρείας, ιδιωτικού πρακτορείου), Υπάρχουν  αρκετές περιοχές που  έχουμε έντονες ανησυχίες και αντιδράσεις, καθώς λένε ότι «εμείς είμαστε εδώ μια πολυπληθής περιοχή με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης».
Εκεί λοιπόν θα γίνει μια αναφορά σε συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους που αφορούν τόσο τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, όσο και τα δέματα και τα ταχυδρομικά αντικείμενα, εάν είναι δυνατόν να επιτευχθούν οι στόχοι που θα έχουν τεθεί και να δεσμευτεί η τοπική κοινωνία προκειμένου να διατηρηθεί η υπάρχουσα κατάσταση.
Δεν ξεκινάμε αρνητικά και λέμε, έχουμε ένα μείον, το σβήνουμε. Για να έχετε επίγνωση, αυτός ο σχεδιασμός υπήρχε τουλάχιστον προ τριετίας.
Κάποια στιγμή όμως πρέπει να παίρνουμε αποφάσεις και όταν οι αποφάσεις είναι επ΄ ωφελεία και της τοπικής κοινωνίας και του φορέα που τις λαμβάνει, νομίζω ότι σκιαμαχούμε. Δηλαδή μέχρι σήμερα ο καθένας στον τόπο του θεωρούσε το κατάστημα των Ελληνικών Ταχυδρομείων περίπου δημόσια υπηρεσία. Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι ανώνυμος εταιρεία ιδιωτικού δικαίου, που λειτουργεί στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, δεν είναι ούτε Ειρηνοδικεία, ούτε νηπιαγωγεία. Ήδη την ώρα που μιλάμε λειτουργούν 730 πρακτορεία πανελλαδικά, με σημαντική επιτυχία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ποια και πόσα είναι αυτά τα  καταστήματα που κλείνουν;
Κ. ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ: Είναι 80 και είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο. Η απόφαση δηλαδή που λέμε ποια αντικαθίστανται, είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο και είναι έτοιμη η λίστα να σας δοθεί. Αλλά αν πληκτρολογήσετε στο διαδίκτυο «ΕΛΤΑ», θα δείτε την απόφαση που λέει ποια αντικαθίστανται και ποιά  είναι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για πρακτορεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου